SAKIT GIGI DAN CARA MUJARAB UNTUK HILANGKAN SAKIT GIGI WAKTU TENGAH MALAM

By Suhana Abidin - May 22, 2019

Assalamualaikum . . .

Lama dah tak menaip . Nie baru berkesempatan untuk update entry . Okey , untuk entry kali nie aku nak share pasal sakit gigi tengah malam sampai tak boleh tidur dan cara untuk kurangkan sakit dan boleh tidur dengan nyenyak .



Image result for sakit gigi tengah malam





Kadang time tak sakit , kita ignore je info-info kesihatan or petua-petua kesihatan nie . Tapi once bile sakit tu datang sampai kita tak boleh nak handle memang akan start la google cari petua nak hilangkan sakit tu , sakit nie . This is me . Aku spesis yang susah nak jejakkan kaki ke klinik or hospital . Sakit demam panas macam mane pun , batuk tahap takley bincang pun aku takde rase nak pergi klinik cek pun . Bahaye kan .? Aku tahu , tapi ntah la . memang jenis gini . setahun sekali nak g klinik pun susah . But alhamdulillah aku jenis sihat je , susah nak sakit .

Back to main topic . Sape yang pernah ada kes gigi berlubang then takde masa nak pergi klinik gigi untuk tampal mesti tau azab siksa sakit tu macam mana . Tambah pulak kalau tetbe sakit tu datang tengah2 malam dan kita tak boleh tidur . Perghhhh sakit dia takley bawak bincang babe . Aku baru kena semalam . Mata nie berat dah , mengantuk sangat . Tapi Dihalang oleh sakit gigi yang tahap aku nak bunuh diri dah rasanya . 

Banyak kali keluar masuk toilet kumur mulut . Air garam pun aku dah buat untuk berkumur . Gosok gigi kali kedua pun dah sebelum tidur . But still tak jalan . Hilang sakit hanya 2 minit . Baru je nak baring pejam mata , sakit tu datang balik . Ya Allah , sumpah taktau nak cakap macam mana . Aku decide untuk makan ubat tahan sakit sebijik . Then letak sikit minyak cap kapak dekat gigi yang berlubang tu . But still with the same result  . Tak hilang jugak . . Fikir macam hujung-hujung nyawa dah tahan sakit semalam . Then Google lagi cara hilangkan sakit gigi , dia suruh letak ais . Aku pun ikot je la letak ais , tuam2 kat pipi pun same je . takde effect ape melainkan kebas n rase lagi sakit . 

Hampir menangis dah semalam , punya la sakit dan tak larat nak ulang pergi toilet . Aku try cara yang menggunakan bawang putih . Then , jeng jeng jeng . . . Alhamdulillah , menjadi . . Caranya , amek sikit je bawang putih tu , potong kecik-kecik then masukkan kat gigi yang berlubang tu . Tunggu dalam 5 minit sambil get ready baring bantal double (tinggikan bantal) . Tidur nyenyak sampai la ke sahur . Then hari nie pun still boleh tahan dan tak rasa sakit dan . Tapi tak boleh biar , kena pergi klinik untuk tampal jugak kalau tak nanti makin banyak kuman . 

Korang kalau ada masalah yang sama macam aku , especially kena tengah malam sampai tak boleh tidur , Better korang try petua bawang putih tu . Tak silap aku tu petua orang indonesia . Tq la untuk pencipta petua tu , sangat membantu walaupun mulut korang rasa bawang putih je . But its okey la dari korang nak try cengkih or kulit kayu manis tu . iyekkkk takley brain rasa dye . kalau masak dalam gulai sedap . . . . Hahahahahahha . .  . selamat mencuba untuk yang sedang menahan sakit macam aku semalam . 

Btw , selamat berpuasa guys . . . 

4 Bawang Holland

  1. Baru tahu bawang putih boleh kurangkan sakit gigi. Nice info :D

    http://sayesyadiya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. kan .? sepanjang 24 tahun hidup baru tau bawang putih paling superb cepat hilang sakit .

    ReplyDelete
  3. i've never tried any haha

    ReplyDelete
  4. Ray : Kalau tak pernah rasa sakit tu antara rezeki la tu . Kalau rasa sakit yang amat sangat nie memang tak boleh bawak bincang , kalau ade orang depan muka tengah membebel , mau boleh spontan je tangan nie lempang muka dya 😂😂

    ReplyDelete