OFFICIALLY 24 - HAPPY BIRTHDAY TO ME

By Suhana Abidin - September 21, 2019

Assalamualaikum . . .

21 Sept 2019 - Happy birthday to dearself . Wow , sekejapnyaa rasa dah besar . Dulu masa baru-baru habis sekolah dah pasang niat , habis study dan kawen umur 24 . But now dah 24 tahun and i'm still single . Hahahahhaha , ketawakan diri sendiri . Tu laa , tak semua angan-angan dan wishlist kita akan menjadi . Its ok , Allah tak bagi lagi sebab belum tiba waktu yang tepat . Act , aku dah tak fikir dah soal kawen dan jodoh . Since broken dulu , terus jadi heartless sampai aku sendiri cakap dekat mak aku carikan je sesiapa untuk  di jadikan jodoh aku . If ada orang masuk meminang sekali pun , accept je . Yeaa , aku memang tawar hati dengan mana-mana lelaki pun sekarang nie . Tipu la tak down bila orang asyik tanya "bila lagi sue ?" , "bila nak kawen sue ?" , "Dah ada bf ke belum?" . Soalan nie aku muak dah dengar since kawan-kawan rapat aku semua dah kawen dan ada baby comel-comel . Mak aku pun apa lagi , gelabah sardin la dia anak dia tak laku-laku lagi . Werksss 😝😝tapi Memang kita tak boleh lari dengan mulut manusia , diorang tak fikir hati kita pun . 🙄

Yeaaa , i don't mind la soal jodoh tu . Allah dah sediakan yang terbaik untuk aku dan waktu tu akan tiba kalau Allah dah berkehendak . Back to my birthday story.  So today macam biasa kami akan celebrate birthday setiap geng kitorang. Oh yeaa , kenalkan kawan baik aku , Dayah Ng . Family aku and family dia rapat since kitorang tak lahir lagi dan sebelum family dia convert islam . Dayah baru melahirkan seorang baby girl yang cute dan di namakan Harleesa . Baru sebulan lebih sebenarnyaa , tapi biasa la orang sekarang pantang tak macam berpantang . Tapi aku banyak limitkan dia la ,contohnya tak bagi dia minum ais kalau keluar dengan kitorang . Melainkan kalau betul-betul teringin . Dalam fakta yang aku pernah baca kat google pun takde tulis "SALAH" kalau orang berpantang nak minum ais . Cuma dalam kuantiti yang sedikit .

Berbalik kepada birthday story sekali lagi , hahahhaa . . Birthday kitorang sebelah-sebelah jer . Dia 20 sept 96 dan aku 21 sept 95 . Nombor passport pun sebelah-sebelah jugak . Beza satu nombor je . How sweet kitorang . Hahahaha , kitorang memang rapat sangat dah macam adik beradik . Zaman dayah bujang , memang kemana pun pergi mesti sama . Sempat la vocay dengan dia beberapa tempat sebelum dia kawen .

Masuk tahun nie , dah 3 tahun celebrate birthday sekali dengan dia . Since kenal dengan San ( baju maroon ) , Lim ( baju Grey ) , Evone (takda dalam gambar sebab dia excuse anak dia ada sport day hari nie) , every year kitorang akan celebrate birthday each other . Tak kire la dah kawen or dah ada anak . Hope this friendship remains forever ! Amin . . Tak susah pun nak jadi bestfriend dengan orang berlainan agama nie , since diorang faham dan respect agama masing-masing . San Lim Evone dah bertahun kerja dengan staff melayu  . So diorang boleh faham cara orang melayu macam mana . Diorang sangat helpful , friendly and warm hearted sangat . Tak pernah berkira apa-apa n merungut apa-apa . Alhamdulillah , aku jumpa kawan yang baik-baik . 😘









Untuk birthday kali nie kitorang decide nak try E-Chiz , dekat Kuantan City Mall . E-Chiz nie baru je bulan lepas buka . So kitorang decide nak try restoren nie . Review aku untuk restoren nie okey ⭐⭐⭐⭐ . Lagi satu ⭐ kurang sebab service slow makanan agak lambat sampai walaupun masa kitorang datang time tu tak ramai orang , still banyak meja yang kosong but their staff so friendly and helpful . Ada 4 pilihan ayam , boleh tengok dekat gambar tu , full name dalam menu aku tak ingat , so aku short kan je nama-nama ayam tu . Ayam dia sumpah sedap , plus harga pun murah . That corn dog aku nasihatkan makan time panas-panas , bila dah sejuk tak sedap.  After dah siap makan , ots time for potong cake . Masa nie takde plan dengan staff pun suruh pasangkan lagu birthday , tiba-tiba time dah pasang lilin dengar bunyi lagu birthday sambil staff semua senyum . Tq so much 😘😘😘 . 








Yeaa , leesa banyak duduk dengan aku . While dayah asyik gelabah nak balik takot anak dia meragam dan nangis kuat-kuat dalam mall . Hahaha , first experience jadi mom , memang macam tu la . Before this pun dia memang tak pandai jaga budak , main dengan budak pun tak pandai . Tibe-tibe dapat rezeki anak awal . Alhamdulillah . . Aku dah ada 3 orang anak buah , since diorang dari usia berapa hari aku dah biasa mandikan , pakaikan baju , tukar lampin semua.  Dan aku pernah kerja taska dulu waktu zaman belajar . Buat partime masa cuti sem . So aku memang dah biasa dengan budak-budak , alhamdulillah kalau budak meragam boleh la nak tolong diamkan . So dayah kalau takde husband dia , memang dia akan serah anak dia kat aku la untuk comfy kan leesa . 




Ohh yeaa , macam biasa la selfie belakang langsir banyak membantu.  Tq so much  . When my birthday , its not only the wish of cakes , present or food  but the smiles & blessings from my family and friends . Let me feel the happiness of being a little princess in my family . At the same times more joy how to work transform into a betterself , how to contribute a little meaning of life & how to achieve the legacy of life . Perhaps , growing up & maturity is the best gift for every birthday and the best witness . Again  , happy birthday to me  . May this special day bring me endless joy and tons of perious memories . Another year of life and i'm so blessed . Alhamdulillah . 😘

So that all for today , driving license pun dah expired , mohon pergi renew secepat yang mungkin sue 😂😂 btw hai stalker , if you are reading this , taknak wish birthday untuk i ke ? Hiksss 😝 since i dah ada die hard stalker nie , rasa macam seronok pulak . Kahkahkah 🤣🤣



17 Bawang Holland

  1. happy birthday to you sue. lain kali mention la stalker baru senang dia muncul hhaaaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you 😊😊 . Haha , no need . Siapa makan cili , dia terasa pedasnya...

      Delete
  2. Happy birthday, awak. May Allah bless you. Ehhh umur kita sama la plak hihi 🤭

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe , sebaya yeee . . Thank you awak 😊😊

      Delete
  3. Soal jodoh tuuuu inshaAllah, Allah knows the best. Tapi tu lah, tak boleh elak dari soalan pasal jodoh kan. Sabar je lah. Hahaha.
    Btw, Happy belated birthday <3

    ReplyDelete
  4. Happy belated birtday sue. Moga dilimpahkan dengan rezeki yang berkat dan berpanjangan. Diberikan kesihatan yang baik dan dirahmati Allah. Aaminn

    ReplyDelete
  5. Selamat hari lahir dik. 🥰

    21.sept.2019.

    Semoga bertambah umurmu, semoga bertambah² lagi kasih syg Allah padamu dik

    Semoga bahagia, tenang dan ceria milik hatimu dik.

    Akak doakan Sue sihat tubuh badan dan dapat apa yang inginkan.

    Aamiin YRA 🤲💓

    ReplyDelete
  6. Selamat hari lahir dik. 🥰

    21.sept.2019.

    Semoga bertambah umurmu, semoga bertambah² lagi kasih syg Allah padamu dik

    Semoga bahagia, tenang dan ceria milik hatimu dik.

    Akak doakan Sue sihat tubuh badan dan dapat apa yang inginkan.

    Aamiin YRA 🤲💓

    ReplyDelete
  7. Happy Belated Birthday Suee :) Semoga panjang umur murah rezeki. hehe

    ReplyDelete
  8. Aww you guys got the best circle, hyping and celebrating each other. Happiest Birthday to you (belated, sorry lambat wish).

    Here's to many more birthdays in the future. Oh and Harleesa is super cuteeeee

    ReplyDelete