SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN

By Suhana Abidin - June 15, 2019

Assalamualaikum . . .


Hye , Wassuupp guys (*ala-ala khairulaming) . Selamat hari raya maaf zahir dan batin if sepanjang post-post yang aku tulis sebelum-sebelum nie ada terkasar bahasa atau mengguris hati sesiapa yang baca . Kita mungkin tak pernah berjumpa personally , tapi once kita dah join dunia "blogging" nie , kita dah macam family , jiran-jiran , adik beradik . . Saling visit , saling follow , saling komen . Semoge ukhwah ini terus terjalin selamanya . .

So , how was your eid .? Jom la share gambar raya korang  . Aku rasa raya tahun nie still tak meriah sebab last november aku baru kehilangan tok ayah tersayang . Terasa dia masih ada lagi sekarang . Ya Allah , rindu tak terucap . I lost my mak tok 5 years ago . Jujur tok ayah dengan mak tok nie orang kedua paling aku sayang dan hormat selepas mak ayah . Nie belah mak la , memang close sangat . Belah ayah aku macam tak kisah sangat sebab tak rapat dan jarang jumpa . Takpe la yang pergi kita teruskan berdoa yang baik-baik je la untuk roh mereka . Jangan meratap . Tak baik kan .? Aku redha . . 

Tapi raya tahun nie walaupun tak meriah , aku tetap happy sebab dapat berkumpul dengan dengan kawan-kawan sekolah dulu . Seriously , nak jumpe selalu memang payah la . Time raya je dapat berkumpul ramai-ramai macam nie . Agak puas la cuti raya aku tahun nie . Tiap hari pergi beraya , yang jauh yang dekat semua kita langgar kasi pecahhh . . . HEHEHEHE . . . 


















Nie pulak masa puasa , sempat jugak buat reunion kecil-kecilan dengan ex classmate masa diploma dulu . Walaupun tak semua dapat join due to some reason , still rasa bersyukur sebab dapat berkumpul lagi dengan yang mana ada . Semoge persahabatan nie kekal .










Dengan Family pun sempat berbuka dan bersahur . Paling bersyukur dapat family yang sanggup datang bercuti dekat rumah aku semata-mata nak bersahur dan berbuka dengan aku . Ya Allah , aku bersyukur .







Nie antara kuih-kuih raya yang sempat aku buat tahun nie . Yeah , tahun nie tak membazir macam tahun-tahun lepas . Dah la kuih pun mahal sekarang , lepastu banyak tak habis , end up buang je . . Tahun nie aku willingness nak buat kuih dan Alhamdulillah semua licin . . SEDAP maybe . . HIHIHIHI . . . . .








So , its a wrap . Kembali bekerja seperti biasa . Arghhhhh !!! i need more holiday . Tak pergi mana-mana pun takpe , just nak cuti . . Nak bermalas-malasan dekat rumah untuk beberapa hari .

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin . . . . . 



6 Bawang Holland

  1. ya allah kuih siput T^T i reaaaaaaly like kuih siput tapi tak reti buat :/

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya maaf zahir dan batin. ^^
    Best gila nampak banyak kuih raya. hehe.

    The Hundred Pages | Eyqa Zq

    ReplyDelete
  3. ztra : hahahah , semua kuih hasil pertolongan encik google . Paling benci sekarang semua guna gram . kite nie reti sukat guna cawan je :)

    ReplyDelete
  4. eyqa : selamat hari raya :) kuih simple2 je sis . kuih susah2 memang tak buat la , nie pun time hujung minggu je dapat buat , hari biasa sibuk keje .

    ReplyDelete
  5. Seronoknya buat kuih raya sendiri. Selepas arwah ibu meninggal, oven tu dah berhabuk dah. Bila cakap dekat ayah nak buat kuih raya, dia mesti underestimate my skill. Maybe dia takut hangit kot hahaha

    Seronoknya tengok semua orang post pasal raya, terus teringin nak post gambar raya jugak tapi rasa macam tak releven dah sebab dah bulan July sob sob

    My Eid was gloomy and not that meriah too but alhamdulillah for another Eid with my fam.

    ReplyDelete
  6. tqa : RIP for your late mom . Takpe raya haji ada lagi . Tunjuk je still buat kuih kat ayah . Lepas tu bagi dia rasa . Mane tahu lebih sedap dari yang beli .:)

    ReplyDelete