NOTA KAKI UNTUK SPESIS TERANCAM

By Suhana Abidin - September 19, 2019


Assalamualaikum . . . 




Memandangkan aku dah tak boleh nak tidur nie , so aku nak bagi sikit tarbiah sentap kepada sesiapa yang sibuk sangat nak ambil tahu pasal kehidupan aku tu . Dan disebabkan itu , emosi dan waktu tidur aku terganggu . Ye , aku marah ! Marah sangat tadi sampai menggigil tangan sebab terlampau marah . Maki saja tak cukup . Aku cukup pantang orang yang suka suki ambil tahu kehidupan aku dan buat onar . Kau kalau nak gaduh dengan bf kau , just go on . Tolong jangan libatkan orang lain la musibat ! Aku tak menyalak kalau orang tak kacau life aku .

Dah alang-alang stalk aku sampai ke sini , aku nak cakap sikit . Dah tahu sakit hati , pergi stalk kenapa ? Dah tahu benci , sibuk lagi ambil tahu buat apa ? Sampai ke blog aku Jadi mangsa , punya tak puas hati stalker life aku dekat facebook dan instagram . Yang aku nak tau , Aku kenal kau ke ? Aku pernah koyakkan kain kau ke ? Aku pernah korek hidung pastu lastik tahi hidung dekat kau ke ? Aku pernah mintak duit makan dekat mak ayah kau ke ? Aku pernah rampas bf kau ke ? Aku pernah main baling selipar kena muka kau ke ? Asal sampai macam nie sekali kau tak puas hati dengan aku ! Aku rasa terharu pun ada , sebab life aku terlampau menarik sebab tu kau tak boleh move on stalk aku sana sini .

Aku tak pernah nak ambil tahu pasal kau dengan bf kesayangan kau tu ! Demi Allah aku dah bahagia dengan kehidupan aku sekarang . Kenapa perlu muncul kau dalam hidup aku sebagai watak yang tak di undang ? Tolong la eh , kalau kau terlalu insecure dengan bf kau , jangan libatkan orang lain .  Pergi NIKAH sekarang  !!! Aku kenal bf kau tu lebih lama dari kau . Benda dah lepas , tak perlu nak rewind semula . Aku dah lama move on dengan perangai dia . Kalau aku nak dia , sebelum kau muncul dalam hidup dia lagi aku dah ambil . Please la , jadi matang sikit . Takyah discuss pasal kahwin la kalau sekarang pun kau sibuk tak percayakan pasangan kau sendiri . Jangan letak tanda soal bila Allah dah letak titik nokhta .


And last , are you happy now ? Thank you untuk kisah-kisah yang kau cipta nie . Dan last aku nak ingatkan , jangan kacau orang kalau orang tak kacau kau ! Silap selangkah kau sendiri yang menyesal . Cukup untuk kali nie ! Aku dah penat di salahkan . Kau punca , aku yang jadi mangsa ! Aku harap kau dah puas hati dengan penjelasan aku . Aku takde masa nak layan orang macam kau dan dia . Please move on and turn to the next page !

For my fellow blogger , its nothing ! I am okey . Biasa la , kita tak kacau orang , orang sibuk nak kacau kita . Sabar boleh sabar , tapi kalau dah max akan meletup jugak . Hopefully this is the first and last . And yaa , aku delete my previous post pasal spill the tea yang aku cerita pasal EX aku tu . Punca dari situ , ada stalker tak diundang read my post and bagi tau ex aku . Then gunung berapi meletopppp sampai aku hilang kawalan dah tadi , aku tak pernah nak marah orang sampai macam nie . Si stalker 'maybe' acah nak back up aku lepas read the post , tapi hakikatnya dia silap step . My Ex put the blame on me . Everything dia akan salahkan aku . Hahahha , Alhamdulillah la dah berkurun jadi EX . Terima kasih la untuk stalker tu sebab dah berjaya putuskan tali persaudaraan sesama islam kitorang .

Eh stalker , thank you tau sudi melawat blog kite . Thank you sebab dah tolong tingkatkan view untuk posting kite tu . Appreciates much 😂😂 . Sudi-sudi la datang lagi singgah blog kite nie . Banyak lagi kisah kehidupan kita yang  menarik kite nak share nanti . Keep reading yee awakkkk . . . 😝😝

8 Bawang Holland

  1. Paling tak suka kalau ada orang sibuk nak tahu pasal life kita.. nak pulak yang jenis dengki dengki ni! I ada kawan yg macamni tau.. dia memang tak boleh tengok orang lebih dari dia. And guess what? Dia sentiasa nak tahu life kita ni macam mana in case better than dia. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kes kawan nie boleh consider lagi . Ini tak pernah jadi kawan pun , sibuk nak stalk semua (EX girlfriend) boyfriend dia yang dah berkurun lama tu . Konon nak check bf dia ada hubungan lagi ke tak dengan saye nie . Palehotakkkkk dia . . Tak hamak la dengan boyfriend orang , kalau rase insecure sangat , better kawen cepat . Jage boyfriend to betul-betul , Jangan sibuk habiskan masa stalk life orang .

      Delete
    2. HAHA kawan tak kawan sangatlaa gitu2 jeee.. tak tahu apa yang dia tak puas hati :( wuishh ni marahh tahap max ni. haha ntah nya pun dah kenapa sibuk2 nak stalk life orang.

      Delete
    3. Hahaha , memang marah sangat ! tapi pagi nie dah chill sikit . Positive je . Kalau dia nak stalk lagi pasal saya , terpulang la . Asalkan jangan sampai ganggu hidup saya .

      Delete
  2. Japp, perempuan yang kacau sue ni yang sue mention dalam entry sebelum ni ke? Eh ke tak? Kalau betul kan eeeeeiii geram betul. Toxic people aren't worthy of our attention. Stay strong babe.

    Hahahaha perenggan last tu lawak. Haa singgah la lagi, boleh naikkan page view blog ni XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. NO , dia takde kena mengena dengan post sebelum nie . Dia adalah GF ex saya yang sekarang . Nampak tak yang post tu takde kaitan dengan dia , tapi dia sibuk ambik tau . .

      Delete
    2. Laa ye ke?? Alahai apa-apa je lah dia tu. Sue sabar eh. Manusia ni memang banyak ragam. Semoga kita dijauhkan drpd jadi golongan yang suka sibuk hal orang aamiin

      Delete
  3. hahaha ada jugak ek orang macam tu....haiyooo

    ReplyDelete