PLAY VISIT

By Suhana Abidin - November 18, 2019

Assalamualaikum . . .

Last saturday i went to my new work place , just play visit about half hour to know well my new office and co-worker . For your info , i don't have any interview session . I just got this job from the my friend . Thanks to her for very good recommendation . My new work place a bit far from my home . It took about 30 to 40 minutes with traffic jam . Bermula lah fasa-fasa kehidupan keluar gelap balik gelap . Its okey , hidup perlukan pengorbanan . Bersusah-susah dahulu , bersenang-senang  kemudian .

This is a big company located in Gebeng , Kuantan so the security is too tight . I need to register my transport as a visitor first then i was allowed to in . It takes about 20 minutes for registration since the system was late update . At that time , I almost complained/sigh because the hot weather plus the 'Kerekkkk Mak Guard " . I was "eh orang tua nie buat muka kerekk pahal .? Nak kerja ke taknak kerja ?" . Normally , female guard is too kerekkk rather than male guard . I always set my mind "mungkin aku lagi cantik dari dia kot , sebab tu dia tak puas hati dengan aku" HAHAHHAHAH . 

After settle the registration , i was given one entry pass and i can drive my car enter the factory . All worker not to allowed park their car or motorcycle in factory area . All transport need to park at the parking area , outside the factory and all worker need to take a bus to go their factory .  The speed limit in the factory is 30km/h . I feel like arghhhhhhh , geram je nak tekan pedal minyak tu laju-laju .














So this is my new work environment . The first photos (grey container) is my new office . Yes a container office but fully icon . The brown building is administrative office , all chinese from china or peope who can speak chinese can work in this building , while people who can't speak chinese please know your self . Hahahhaha , office container yo la . This factory is so huge , i take all the photos thru inside a car . I don't dare to take a clear photos since i haven't worked there yet . It is illegal photos i think , heheheh . . . I don't care , actually i just take all the photos to show to my family . All the worker always upload their selfies and photos of the factory , i've seen that since i am a partime stalker . Heheheh . .

I will start working there on 13th Dec next month . I wish I could survive and adapt to this new environment . Oh yaaa , lupa nak cakap meja aku nanti betul-betul depan leader . Kau ghasaaaa .? Memang tak boleh nak cilok-cilok buka web lain la nanti . Since i don't have more time , i will non stop update this blog , please don't boring and keep coming on my blog . Thanks korang . . . *virtual hug*




9 Bawang Holland

  1. sy pon keje jauh dlm 47km sehala..
    tp suasana tmpt keje best..
    ade pro n con..
    mane2 tmpt keje pon sama kan..

    selamat maju jaya di tempat keje baru! =)

    ReplyDelete
  2. memang besar kilang nih, memang laluan bila balik kampung... luas sangat kan, akak ingatkan memang orang cina je yang kerja sini. Tengok dia punya penempatan belakang tu pun bukan main banyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah la kak dana orang ganu . lupa plak . . Tu la , hostel free kak siap ade icon , katil queen , 2 org satu bilik plus ada mesin basuh . Tak gile ke company nie .? Ramai melayu duk bahagian kilang je , office besar coklat tu hanya yang boleh speak chinese .

      Delete
  3. Fuh, betul besar kawasan ni. Well, selamat menempuh dunia kerja baru. Moga cepat sesuaikan diri di sana nanti..

    ReplyDelete
  4. Company besar dan kawasan luas seronok juga rasa suasana baru kan. Container Office pun okay janji ada air cond kan. Semoga dipermudahkan dan selesa dengan kerja baru nanti.

    ReplyDelete
  5. untung arr meja dpn leader... nak mengantuk pun rs bersalah heheeheh.... all the best kat tmpt kerja baru

    ReplyDelete